lauantai 19. marraskuuta 2011

EM-pronssia Päiville, jeeee!!! LOISTAVAA


Vaikka olen helkkarin väsynyt kahden päivän järjestölätinöistä mun on ihan pakko tulla tännekin hehkuttamaan ystäväni menestystä näkövammaisten judon EM-kisoissa. Tolppasen Päivi otteli sarjassa -63 kg voittaen pronssia! Aivan loistavaa ja ilmeisesti voitto vahvistaa maapaikan Lontoon paralympialaisiin. Hienoa Päivi! Olen niin iloinen :D Päivi on niitä urheilijoita, jotka jaksavat treenata tunnollisesti, määrätietoisesti treenimääriä kaihtamatta, hikeä tai rasitusta karttamatta. Silloin kun treenataan, treenataan täysillä! Ja tatamilla yksikään vastus ei pääse helpolla. Nyt käännetään katseet kohti ensi syksyn Lontoon paralympialaisia ja toivotaan Päiville ehjää harjoittelukautta leireineen ja  kisoineen.


Ne jotka miettii miten näkövammaisjudo eroaa ”normijudosta” erona ei ole oikeastaan muuta kuin, että ottelu aloitetaan otteesta, ja jos ottelijat ajautuvat matolta täysin sokolle ei tule varoituksia. Jos aihetta kohtaan kiinnostus heräsi voit tutustua asiaan tarkemmin


Mä ite olen todellakin aivan poikki, vaikka olen vaan käytännössä istunut kaksi päivää. Eilen seminaarin aiheena strategia, tänään ensin Liittovaltuuston syyskokous ja heti perään Fysioterapia-alan näkövammaiset Ry:n syyskokous. Eilisiltaan vielä juhlaillallinen koskien erästä Fan Ry:n projektia. Nyt on sellainen olo, että ihanaa olla kotona tekemättä mitään… Pää on täynnä strategioita ja lukuja, äänestyksiä tms. Huh! Kohta saunaan rentoutumaan ja huomenna ratsaille parin ystävän kanssa ja sit rakkaan avokin kanssa juhla-ateria; tiistaina 22.11. on meidän kolmivuotiskihlapäivä, joten pitäähän sitä vähän juhlistaa hyvällä ruualla :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti